شرکت شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیک که در زمینه های مختلفی مانند طراحی، توسعه و فروش گوشی های هوشمند، برنامه تلفن همراه و لوازم مصرف الکترونیک فعال است، کار خود را از سال 2010 با هدف ساخت محصولات ارزان ولی با کیفیت آغاز کرد. یک سال بعد یعنی در سال 2011 اولین گوشی هوشمند شیائومی به نام mi one در بازار چین عرضه گردید. قطعا کمتر کسی در آن زمان فکر می کرد که این شرکت بتواند در بازار پرفراز و نشیب گوشی های هوشمند دوام بیاورد. چرا که این بازار با همه جذابیت هایش می تواند پر از چالش های بزرگ و کوچکی باشد که در صورت کمترین غفلت کمپانی ها را ورشکست خواهد کرد.
شیائومی با ارائه محصولاتی ارزان با کیفیت، خیلی زود توانست به یک برند محبوب در جهان بدل گشته و طرفداران فراوانی را برای خود دست و پا کند. کسب رکورد گینس در سال 2015 به خاطر فروش بی سابقه گوشی هوشمند در 24 ساعت از اولین رکوردهای جالب این برند نوپا بود که در سال 2018 با فروش بی سابقه گوشی هوشمند Redmi S2 تکرار گردید و عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سال را از آن این شرکت کرد.
از آن پس شیائومی به عنوان یک رقیب سرسخت در کنار برندها ی مطرح جهانی مانند هواوی، سامسونگ و اپل می درخشید و برای کسب عنوان های رقیبان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. هرچند که هواوی بعد از اعمال تحریم ها از میدان رقابت سامسونگ و اپل خارج شده بود ولی شیائومی با ارائه محصولات قابل رقابت با کمپانی های مطرح نه تنها توانسته بود خود را به یک کالای محبوب و پرطرفدار در بین مشتریان تبدیل کند بلکه به یک رقیب خطرناک در بین شرکت ها نیز بدل گشت.
در سال های اخیر با توجه به فعالیتهای نرم افزاری شیائومی و بروز رسانی مداوم محصولات این شرکت، کاربران گوشی های هوشمند شیائومی علاوه بر برخورداری از محصول باکیفیت ارزان ، امکاناتی مشابه برندهای مطرح در اختیار خواهند داشت که این امر عرصه رقابت را برای برندهای دیگر بسیار سخت خواهد کرد.
پیشینه شرکت شیائومی نشان می دهد که سهامداران این شرکت به دنبال یکه تازی در بازارهای آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی بوده و برای رسیدن به این هدف تلاش های فراوانی خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا سه سال آینده یعنی سال 2024 از همه رقیبان پیشی گرفته و با حذف سامسونگ و اپل، صدرنشینی جدول فروش جهانی را برای همیشه از آن خود کند. هرچند که این جایگاه در اوایل سال جاری میلادی برای یک ماه متعلق به این شرکت بود و با پیشتازی دوباره سامسونگ خیلی زود به پایان رسید، ولی قطعا این غول چینی دست از کار نمی کشد و با برنامه ریزیهای کوتاه مدت و بلند مدت زیادی مانند ایجاد شبکه گسترده از 30 هزار فروشگاه غیر آنلاین این عنوان را از آن خود خواهد کرد. چشم اندازی که با طراحی های خلاقانه و زیبای این برند بسیار دور از دسترس نخواهد بود.
منبع : وبلاگ رندباز
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0